اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)
تاریخ : 1394/03/31

اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، با حضور متخصصان و برنامه ریزان این حوزه در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود

اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، با حضور متخصصان و برنامه ریزان این حوزه در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود

 

اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، با حضور متخصصان و برنامه ریزان این حوزه در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.


به گزارش  مرکز روابط عمومی  و اطلاع رسانی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات در  مناطق محروم وکمترتوسعه یافته، با اهداف معرفی ابعاد مختلف طرحUSO، تعامل باذینفعان اصلی طرح و جلب مشارکت آنها، معرفی فعالیتهای انجام شده و در حال انجام درحوزه­های مرتبط باطرحUSO و خدمات الکترونیکی روستایی در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.


 بنا بر این گزارش، خدمات USO الزامی است که از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)  و اتحادیه جهانی پست (UPU) برعهده دولتها گذاشته شده تا امکان استفاده از سرویسهای پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای تمامی مردم جامعه فراهم شود.

 

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب نظامنامه USO و در راستای بهبود شاخصهای زندگی روستائیان و مردم مناطق کمتر توسعه یافته، ملزم است امکان استفاده از خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات را در این مناطق فراهم کند. در واقع این الزام باعث می‌شود تا دسترسی به خدمات مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تمامی مناطق کشور به ویژه روستاها و نواحی دورافتاده که ارائه خدمات به آنها صرفه اقتصادی کمتری دارد، تضمین شود. با عنایت به ظرفیتهای موجود در فناوری ارتباطات و اطلاعات، توسعه خدمات الکترونیکی می‌تواند رویکردی در جهت بهبود زندگی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همچون سایر اقشار جامعه باشد.

 

 از این رو، همزمان با طرح توسعه پورتهای پرسرعت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و همچنین به منظور استفاده بهینه از این زیرساختهای ارتباطی و سرمایه‌گذاریهای انجام شده، طرح مشترکی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی شده تا ضمن تبیین برنامه‌های راهبردی برای توسعه خدمات الکترونیکی در این مناطق، عملیاتی‌سازی این برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

 محور اصلی این طرح، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه های گوناگون از قبیل آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، گردشگری، کشاورزی و ... درچارچوب سایر برنامه‌های کلان توسعه کشور است. بدیهی است در چنین طرح های گسترده‌ای که ابعاد بسیار متنوعی در آن وجود دارد، یکی از دغدغه‌های اصلی، هماهنگی و هم نواسازی ذینفعان مختلف و همچنین تبادل دانش میان این ذینفعان است.

 

 

 در همین راستا اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامیICT در مناطق محروم وکمترتوسعه یافته، به عنوان اولین گردهمایی اصلی ذینفعان طرح در دو بخش اصلی شامل سخنرانی و میزگرد تخصصی در مرداد ماه سال جاری، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار می شود..

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد