تازه‌های گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس
تاریخ : 1394/03/26

این شرکت در این نمایشگاه به معرفی قابلیت‌ها و محصولات جدید خود در زمینه‌های مختلف پرداخته است

یکی از محصولاتی که گیگابایت در این نمایشگاه عرضه کرد، لپ‌تاپ‌های سری P این شرکت است که امکانات و کارایی بالایی را از خود نشان داده‌اند. ترکیب پردازنده‌های نسل پنجم Core i7 تحت ریزمعماری ۱۴ نانومتری Broadwell و کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce GTX 900M قدرت بالایی را در انواع پردازش‌ها از خود نشان می‌دهد و نکته جالب اینجاست که این قدرت بالا در عین مصرف بهینه‌تر توان صورت می‌گیرد.

از بین مدل‌های ارائه شده در سایزهای ۱۴ تا ۱۷ اینچ به معرفی کلی قوی‌ترین مدل با نام P37x v4 می‌پردازیم. این مدل به عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۷٫۳ اینچی دارای کارت گرافیک GTX 980M شناخته می‌شود. پردازنده Core i7 با ریزمعماری Broadwell و گرافیک GTX 980M GDDR5 8GB با معماری Maxwell قدرتی بی‌نظیر به این مدل بخشیده است به طوری که این محصول در نرم‌افزار ۳Dmark 11 موفق به کسب امتیاز +P10000 شده است. از نظر ذخیره‌سازی نیز این لپ‌تاپ چیزی کم ندارد و قابلیت پشتیبانی از دو SSD با ظرفیت ۵۱۲GB با درگاه mSATA و دو هارد درایو دو ترابایتی را داراست. داشتن درایو Blu-ray و Mini DisplayPort با پشتیبانی از وضوح ۴K نیز از دیگر ویژگی‌های کلیدی این لپ‌تاپ قدرتمند است.



از دیگر خبرهایی که گیگابایت در کامپیوتکس اعلام کرد این بود که مادربردهای سری ۱۰۰ این شرکت اولین مدل‌هایی در جهان خواهند بود که از Intel 3.1 Premium I/O Controller بهره می‌گیرند. این کنترلر امکان استفاده از USB 3.1 و USB Type-C را در اختیار کاربران می‌گذارد.

 اما علاوه بر این‌ها امکانات دیگری نظیر DisplayPort 1.2 و Thunderbolt 3 را در اختیار کاربران قرار خواهد داد، همچنین گیگابایت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی خود از دو نسل از مادربردهای گیگابایت پرده برداری کرد که در سری گیمینگ با ارایه ۵ مدل و در سری Ultra Durable با ۶ مدل تنها شرکت در نمایشگاه امسال بود که رنج کامل‌تری از نسل آینده مادربردها را به نمایش گذاشت.



 

مادربردهای سری ۱۰۰ گیگابایت با بهره‌گیری از چیپست‌های Z170 و H170 با پشتیبانی از حافظه DDR4 و نسل جدید پردازنده‌های اینتل و همچنین مدل رده عمومی H110 با پشتیبانی از نسل جدید پردازنده‌های اینتل و به کارگیری طراحی خاص گیگابایت، نوید آینده پر توان برای پردازش هرگونه اطلاعات را به کاربران می‌دهد

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد