تصويب 5 محور اصلي توسعه فاوا
تاریخ : 1394/03/02

بر اساس راهبردهای رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنج محور اصلی توسعه فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در بخش های مختلف به تصویب رسیده است.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس نصراله جهانگرد در مراسم روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مدیریت هماهنگی طرح جامع شبکه ملی پرظرفیت کشور با رعایت اصولی که به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است یکی از محورهای اصلی توسعه فاوا در کشور محسوب می شود.

وی افزود: مدیریت هماهنگی طرح جامع شبکه ملی پرظرفیت کشور با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، بخش خصوصی و شرکت مخابرات ایران اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه دیتا به عنوان زیرمجموعه این محور و همچنین کمک به دستگاه ها برای ایجاد شبکه های اختصاصی آن ها از دیگر اقدام های انجام شده در این راستا می باشد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: توسعه خدمات الکترونیکی در قالب برنامه جامع خدمات الکترونیکی از دیگر محورهای مصوب است که اقدام های اجرایی آن در قالب 14 گروه همگن در کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: ارتقاء شرایط امنیتی شبکه ملی اطلاعات بر پایه یک ساختار امن و پرتوان در عرصه ملی و همچنین تسهیل شرایط کسب و کار حوزه فاوا برای شرکت های جوان و دانش بنیان از دیگر محورهای مصوب برای توسعه فاوا در دولت یازدهم محسوب می شود که در پایان سال گذشته شاهد اولین خروجی های اقدام های انجام شده در این بخش بودیم و امیدواریم سال جدید شاهد شرایط بهتری در این بخش باشیم.

نصراله جهانگرد با اشاره به آخرین محور مصوب در این بخش گفت: تعاملات بین المللی و نهادهایی که در این عرصه حاکم بوده و به ارتقاء کیفیت در داخل کمک می کند از دیگر برنامه های است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس، 80 پروژه برای تحقق اهداف در این بخش تعریف شده است که امیدواریم در سال جدید و همانند آنچه در استان قم صورت گرفت، شاهد بهره برداری از شبکه های پرظرفیت، سرویس ها و محتواها در سایر استان های کشور باشیم.

منبع


 

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد