۸۰ درصد کالاهای قاچاق IT جمع آوری می‌شود
تاریخ : 1394/04/09

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از آغاز طرح جدیدی در رابطه با تعمیرات و خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای مرتبط با it خبر داد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از آغاز طرح جدیدی در رابطه با تعمیرات و خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای مرتبط با آی تی خبر داد. سید مهدی میرمهدی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح جدید تعمیرات و خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای مرتبط با فناوری اطلاعات، تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور حدود ۸۰ درصد از کالاهای قاچاق و غیراستاندارد مرتبط با فناوری اطلاعات را از بازار جمع‌آوری کنیم.

 تولید کارت‌های گارانتی در زیرزمین‌ها و خانه‌های مسکونی

وی گفت: در حال حاضر قاچاق در این حوزه بسیار است و متاسفانه گارانتی‌هایی که برای این کالاها وجود دارد بعضا تقلبی بوده و در زیرزمین‌ها یا خانه‌های مسکونی شاهد فعالیت عده‌ای هستیم که کارت‌های گارانتی تقلبی را تولید می‌کنند.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه افزود: ارزش کارت‌های گارانتی متفاوت است و با قیمت‌های مختلف به قاچاقچیان فروخته می‌شود و آنها روی کالاهای خود نصب می‌کنند ولی زمانی که کالا با مشکل مواجه و فرد مجبور می‌شود به یکی از دفاتر خدمات پس از فروش کالای مربوطه مراجعه کند متوجه تقلبی بودن کالا می‌شود.
میرمهدی در عین حال تاکید کرد: از حدود دو سال گذشته طرحی را در حال بررسی داشتیم که به موجب آن کلیه‌ کالاهای مرتبط با فناوری اطلاعات تحت پوشش آن قرار گرفتند و از گارانتی واقعی برخوردار شوند که این طرح اجرایی شده و به زودی شاهد تبعات بسیار مثبت آن و ریشه‌کن کردن قاچاق در این حوزه خواهیم بود.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه بیان کرد: این طرح با همکاری سازمان حمایت و تعزیرات انجام می‌شود

منبع.

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد