دو سال آینده قیمت و ظرفیت درایوهای SSD با دیسک های سخت برابری می کند
تاریخ : 1394/04/02

قیمت و ظرفیت درایوهای SSD  در آینده با دیسک های سخت برابری می کند

SSD ها نسبت به دیسک های سخت سریعتر، کم مصرف تر و مطمئن تر هستند اما قیمت بالا و ظرفیت پایین آنها باعث شده تا در حال حاضر در مقیاس گسترده و به عنوان رسانه ذخیره سازی اصلی مورد استفاده قرار نگیرند. اما اگر این تحلیل ها درست باشند؛ دو سال دیگر با همان قیمت یک دیسک سخت می توان درایو SSD ای را با قیمت و ظرفیت مشابه تهیه کرد. در این گزارش آمده است که سال 2016 شاهد دست یابی SSD ها به ظرفیت دیسک های سخت خواهیم بود و در سال 2018 حتی از محدودیت ظرفیت دیسک های سخت عبور و به 30 ترابایت خواهد رسید. در همین حال قیمت SSD ها در سال های اخیر روند نزولی داشته و پیش بینی می شود که در سال 2016، تفاوت قیمت میان SSD ها و دیسک های سخت ناچیز باشد.

 

ما اگر روزی ظرفیت و قیمت درایوهای وضعیت جامد با دیسک های سخت برابری کند، آیا شاهد سقوط یکباره فناورهای های قدیمی تر خواهیم بود؟ شاید، نه تنها به این دلیل که SSD ها می توانند بیش از 100 برابر دیسک های سخت سریعتر باشند، بلکه به مرور فرسوده نمی شوند و کارایی آنها افت پیدا نمی کند. افزون بر این؛ خبری از صدای آزار دهنده، لرزش و آسیب بر اثر ضربه نخواهد بود. با در کنار هم قرار دادن مزیت های SSD نسبت به دیسک های سخت رایج، اگر قیمت و ظرفیت آنها به رقبای  مکانیکی برسد، به وضوح پیروزی از آن آنها خواهد بود.

 

درایوهای وضعیت جامد به سرعت در حال تبدیل شدن به قابل توصیه ترین گزینه برای ارتقای سیستم ها و افزایش کارایی هستند. با بکارگیری این فناوری جدید، کاربران به وضوح متوجه کاهش زمان لازم برای راه اندازی سیستم و یا اجرای بازی ها و برنامه ها می شوند. شکی نیست که برای سالیان زیادی دیسک های سخت همراه خوبی برای ما بوده اند و به آسانی و با قیمت مناسبی؛ فضای ذخیره سازی زیادی را برای ما ممکن کرده اند، اما همانند هر فناوری ذخیره سازی دیگری، به مرور جای خود را به فناوری های سریعتر، ارزانتر و کم مصرف تر می دهند.

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد